Iklan berbayar untuk kerja dari rumah tanpa modal 2018

by sabree hussin on July 29, 2018

in Buat Duit Online

Apakah hasil carian yang bakal ditemui, sekiranya kita buat kajian kata kunci untuk frasa “kerja dari rumah tanpa modal 2018” di laman web carian google?

 

Saya menjangkakan, kita akan temui macam-macam iklan program buat duit, sama ada yang betul-betul boleh dipercayai, termasuk juga yang boleh diragui. Saya tak sangka, yang saya akan terjumpa iklan ini.

program-kerja-dari-rumah-tanpa-modal

Rupa-rupanya, google juga menggunakan iklan berbayar, Google Adsense untuk mempromosikan program pengiklanan Google Adsense milik mereka.

 

Ya, “Google gunakan Google Adsense untuk mempromosikan Google Adsense”.

 

Siapa yang ada keinginan nak buat duit, tanpa perlu keluar modal, bolehlah cuba sertai program pengiklanan ini. Program ini, sesuai disertai oleh mereka yang mempunyai laman web atau laman blog sendiri.

 

Tugas yang perlu dilakukan juga tak begitu susah. Anda hanya perlu siarkan iklan-iklan dari Google dalam blog anda. Setiap kali iklan anda menerima klik dari pelawat yang mengunjungi laman web anda, pihak Google akan bayar anda sejumlah wang.

 

Setiap klik nilainya hanya sen sen sahaja. Walaupun hanya sen, ianya adalah dalam matawang USD. Setelah jumlah terkumpul mencapai angka USD100, nilai tersebut akan dibayar terus kepada anda mengikut cara bayaran yang telah anda tetapkan, sama ada melalui kiriman cek, wire transfer ataupun western union.

 

Bagaimana? Adakah anda mula berminat nak buat duit dengan cara ini? Mungkin anda ada banyak pertanyaan dan perkara yang nak tahu tentang program pengiklanan ini, kan?

panduan-lengkap-google-adsense

Kalau begitu, apa kata anda muat turun panduan Google Adsense ini menerusi laman web ini. Panduan ini akan mengajar anda, macam mana caranya untuk anda juga dapat buat duit dari program adsense.

 

Jika anda buat dengan betul, tak mustahil untuk anda dapat sekurang-kurangnya USD100 setiap bulan. Untuk dapatkan USD100 setiap bulan, anda hanya perlu pastikan pendapatan anda sehari dari program ini adalah sebanyak USD3.40 sekurang-kurangnya.

 

USD100 itu mungkin tak begitu besar bagi sesetengah orang. Namun, saya kira, memandangkan program ini adalah percuma, dan lagi satu ianya sangat mudah untuk dilakukan. Kita hanya perlu siarkan iklan Google dalam laman web kepunyaan kita, saya kira ianya lebih baik berbanding langsung tak ada pendapatan.

 

USD100 kalau ikut kadar tukaran matawang pada waktu catatan ini saya tulis, nilainya adalah bersamaan dengan RM406.12

 

RM406.12 ini, setidak-tidaknya kita boleh ambil sedikit untuk tujuan bayar hutang belajar PTPTN. Kalau nak gunakan semua untuk buat bayar hutang pun bagus juga, In Shaa Allah hutang akan cepat habis.

 

 

Ah… kenapa nak limitkan dengan hutang belajar semata-mata? Boleh jadi anda ada hutang lain yang perlu diselesaikan, misalnya hutang motosikal, hutang kereta, nak bayar sewa rumah… semua beban itu akan jadi lebih ringan apabila duit dari Adsense mula masuk ke akaun anda setiap bulan dengan konsisten.

 

Program adsense ini, juga boleh disertai oleh mereka yang nak buat duit melalui penggunaan video. Saya faham, bukan semua orang minat dan ada masa nak menulis.

 

Kadang-kadang, rakam video itu lebih mudah berbanding menulis. Video yang anda bakal upload di Youtube itu nanti, boleh juga dimasukkan dengan iklan-iklan dari adsense. Kalau anda sudah mempunyai Youtube Channel, boleh jadi anda sebenarnya telah bersedia untuk buat duit tanpa had melalui program ini.

 

Apa pun, cubalah dulu. Selagi tak cuba, anda tak akan tahu. Macam biasalah, peringkat permulaan memang agak perlahan income tu. Tapi, lama kelamaan, apabila channel anda telah berkembang, dan bagi pemilik blog pula, apabila blog anda mempunyai lebih ramai trafik, masa itu pendapatan anda juga akan turut berkembang.

 

Mulakanlah langkah pertama dengan menyertai program ini.

 

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Previous post:

Next post: