Teknik Pemasaran Gaya Looser – Spam

by sabree hussin on April 25, 2014

in Personal

Ada beberapa komen dalam blog ini yang saya klasifikasikan sebagai komen spam dan saya masih biarkan lagi dalam mode pending.

Dah beberapa hari komen tu duduk dalam tu…

Tak bercadang nak approve komen tu, dan tak juga bercadang nak delete komen tu.

Wait and see.

contoh-komen-spam-2

Nak tengok apa akan jadi lepas ni…

Individu ini mempromosikan program Clixsense dengan Neobux.

Teringat masa zaman saya mula-mula nak belajar buat internet marketing. Dua program ini juga antara program yang saya promosikan.

Bezanya… saya tak buat spam macam yang dia buat ni.

Malam tadi, sekitar jam 1.00 pagi, menderu-deru emel masuk ke akaun gmail saya.

Terkejut jugak.

Saya ingatkan emel dari M2U yang menandakan ada duit masuk.

Rupanya bukan. Ada komen baru yang menerjah masuk ke salah satu blog saya.

contoh-komen-spam

Kali ini iklan dari Anonymous.

Tapi kalau baca struktur ayat… sebijik sama dengan ayat iklan si pengomen nama aisya tu.

Kepada siapa iklan ni ditujukan sebenarnya?

Jika iklan itu ditujukan kepada saya… saya tak minat.

Jika iklan itu ditujukan kepada pelawat dan pembaca blog saya… anda perlu bayar terlebih dahulu atau setidak-tidaknya perlu dapatkan kebenaran dari saya terlebih dahulu.

Jika tidak… kamu akan dicap sebagai spammer.

Hmm ok lah… saya nak sambung buat promosi program buat duit EdyClick. Penat je layan spammer ni.

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Previous post:

Next post: