Sesuai ke untuk golongan student join Tone Excel sebagai bisnes part time?

by sabree hussin on March 12, 2016

in Tune Talk Tone Excel

“Apakah bisnes yang sesuai untuk dijalankan oleh golongan pelajar sebagai bisnes part time?”

 

Ada banyak. In fact, ada macam-macam bentuk bisnes yang sesuai dijalankan oleh golongan pelajar, tanpa perlu risau bisnes tersebut akan mengganggu masa belajar.

 

Masa belajar, kita belajar betul-betul. Masa buat ulangkaji, berikan fokus yang tak berbelah bahagi. Masa free time? Ha… come on la, jangan nak kata, bila jadi student ni langsung tak ada free time. Tak kan 24 jam sentiasa sibuk dengan assignment, discussion, exam, quiz dan bla bla bla tu semua.

 

Pasti akan ada masa terluang punya. Masa zaman-zaman saya belajar dulu, ini antara perkara yang biasa dilakukan oleh golongan student bila dia ada masa terluang.

(1) Pergi tengok wayang

(2) Dating

(3) Jalan-jalan, makan angin

(4) Lepak-lepak

(5) Layan movie kat laptop

 

Yes. Understood. Masa anda, itu hak anda untuk anda buat apa sahaja yang anda suka. Untuk release tension katanya, kan? Sebenarnya, pada waktu-waktu terluang macam ni, jika anda benar-benar ada kemahuan, ia boleh dimanfaatkan untuk buat bisnes secara part time.

promosi_tone_excel

Bisnes Tone Excel, masih lagi dalam kategori bisnes yang senang jika anda ingin jalankan. Saya katakan ianya sebagai “senang” lebih-lebih lagi apabila anda tahu bagaimana nak memanfaatkan sistem autodownline yang saya akui, agak kerap jugak saya cerita pasal sistem tersebut dalam blog ni.

Baca juga: Boleh percaya ke dengan sistem AutoDownline Tone Excel?

 

Bisnes ini jadi terlalu mudah hampir-hampir ia hilang “cabarannya” ha ha.

 

Buat para pelajar yang asyik duk mencari, apa dia bisnes yang boleh dijalankan secara part time tu, bolehlah mula untuk pertimbangkan untuk jalankan bisnes ni.

 

… atau kalau nak terus mencari, ianya juga terpulang kepada anda.

 

Namun tak salah untuk anda mencuba sendiri perniagaan ini. Of course anda perlu buat keputusan yang begitu besar, setelah anda mempertimbangkan baik buruk perniagaan ini dan apakah dia impaknya kepada diri anda sendiri.

 

Some people will succeed, some people don’t.

 

Bukan semua orang akan berjaya bila join bisnes ni. Jadi, tak perlu hairan kalau anda akan dengar dua (atau mungkin tiga) pendapat yang berbeza tentang bisnes ni.

(1) Satu pendapat dari orang yang dah berjaya

(2) Satu lagi pendapat dari orang yang kecewa

(3) Satu lagi pendapat dari orang yang tak tahu apa-apa

 

Nak dengar dari pendapat yang mana satu, ianya juga terpulang kepada anda. Seorang pelajar, seharusnya bukan hanya menghabiskan masa dalam bilik kuliah semata-mata. Pelajar sekarang, di zaman IT dan media sosial ini patut lebih terkedepan dan bijak menyaring maklumat.

 

Ok…

 

Rasanya cukuplah dulu kot. Entri ni saya taipkan sekitar jam 1:00 pagi. Serius, waktu ini mata pun dah terasa berat. Kalau nak tau lebih lanjut tentang bisnes Tone Excel dan bagaimana nak jalankan ia menggunakan teknik autodownline, baca je la post-post saya yang sebelum ni ya.

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Previous post:

Next post: